products-pricelistVi reparerar Apple och Samsung utrustningar på express med högsta kvalitet på både service och reservdelar. Vi är certifierade tekniker som har erfarenhet utav 10 000 tals reparationer vardera.

Reparera / service

I butiken på Rådmansgatan 25 i Stockholm kan du lämna in och reparera:

iPhone 5S, iPhone SE, iPhone 6, iPhone 6S, iPhone 7, iPhone 8
Nästan alla iPhone-reparationer är express dvs den är klar inom 3 timmar som t.ex. ett glasbyte. Några reparationer gör vi omgående som t.ex. batteribyten. Felsökningar tar normalt sett ett par timmar.

iPad 2/3/4, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
Alla iPad-reparationer tar lite längre tid då glaset måste värmas upp innan det kan tas bort och som regel är den klar dagen efter du lämnat in den.

iMac, MacBook, MacBook Air, MacBook Pro, Mac Mini, Mac Pro
Uppgraderingar av hårddisk och minne gör vi normalt sett under dagen, eller till nästkommande dag om du lämnar mot eftermiddagen. Reparationer av hårdvarufel som t.ex. fel på trackpad, sprucken skärm, startar inte, tangentbord osv tar ca 1-3 dygn. Vi försöker lagerhålla de vanligaste reservdelarna, annars behöver vi beställa hem det som behövs för reparation, kontrollera gärna med oss först. Vi har Apple certifikat och reparerar och lagar alla Mac på Rådmansgatan 25 i Stockholm.

Samsung Galaxy S6, Galaxy S7, Galaxy S8, Galaxy Note 8
Vi reparerar alla Samsung telefoner och surfplattor. Normalt sett tar en telefon ett par timmar att laga medan surfplattorna går på en dag. Ring gärna i förväg och kolla lagerstatus då våra Samsung delar finns i begränsat antal. Våra Samsung-tekniker har tidigare arbetat i auktoriserade verkstäder och vi använder likadana metoder och utrustningar.

Avancerade reparationer
Vi har specialutrustning för att göra SMD-arbeten (byte eller omlödning av ytmonterade komponenter). Sanering av vattenskador innebär också en längre reparationstid pga dess omfattande arbete.

Kötid
Det kan vara kötid på expressreparationer på upp till 3 timmar på vissa populära tider och dagar som t.ex. måndagar vid lunchtid, de allra flesta enheterna är i alla fall helt reparerade och klara inom 1 arbetstimme. För att kontrollera nuvarande kötid kontakta oss. Du kan också komma överens om en specifik tidpunkt för upphämtning när du lämnar in.

Övriga reparationer meddelas reparationstid vid inlämning.

Garanti/försäkring

Om du har garanti kvar på din enhet ska du först kontrollera om felet täcks av garantin, det gör du hos den du köpte enheten hos. Du bryter normalt sett din kvarvarande garanti från Apple vid fel som du orsakat själv på ett oförsiktigt sätt som t.ex. sprucket glas, vattenskador eller fallskador, men också om du reparerar hos oss då vi är ett fristående företag som inte har något affärssamarbete med Apple. Vi ger dock alltid 90 dagars garanti på våra reparationer även om garantin från Apple har slutat gälla. Vi kan även lämna skriftlig offert på reparation för försäkringsärende, men kolla först med ditt försäkringsbolag innan du lämnar in.

Skicka in

Du kan posta dina trasiga enheter till oss så reparerar vi och skickar i de flesta fall tillbaka dagen efter. Det tillkommer en fraktavgift tillbaka (för iPhone blir den 99:- samt 149:- för iPad och om du vill betala på faktura i efterhand en fakturaavgift på 29:-). Packa dina enheter väl och skicka dessa till:

iTech Store
Rådmansgatan 25
114 25 Stockholm

Skicka väl emballerat så enheterna inte blir mer skadade i transporten och med rekommenderad postgång och glöm inte bifoga lösenkod, felbeskrivning och kontaktinformation i försändelsen. Vi meddelar alltid när enheten anlänt till oss och även sedan när den skickas tillbaka igen. Vi gör gärna en kostnadsfri undersökning och återkopplar med totalkostnad, skulle ni inte vilja reparera skickar vi tillbaka (kostnaden blir då bara returfrakten och fakturaavgift).

Skrotafavicon

Vi tar kostnadsfritt emot trasig och begagnad Apple-utrustning för att skrota dessa miljövänligt och utfärdar skrotintyg för ditt företag eller försäkringsbolag.